Reklama

8. Targi WorldHotel – hotel na miarę XXI wieku

W dniach 13-15 października odbyły się 8. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel. Dla branży hotelarskiej to ważna data w kalendarzu, czego dowodem była wyższa niż w ubiegłym roku frekwencja odwiedzających.

 

117 wystawców zaprezentowało swoją ofertę, przeprowadzono ponad 30 branżowych prelekcji, a także po raz pierwszy zaaranżowano innowacyjną strefę „H 2030 – Hotel Przyszłości”. Firma MT Targi Polska, organizator wydarzenia, przygotowała również Jesienny Outlet HoReCa – miejsce, w którym można było nabyć profesjonalny sprzęt w wyjątkowo atrakcyjnych cenach.

 

Zainteresowanie targami potwierdza, że hotelarstwo w Polsce nie tylko prężnie się rozwija, ale i coraz odważniej podąża za światowymi standardami. Podczas oficjalnej inauguracji wydarzenia Tomasz Salomon reprezentujący Ministerstwo Gospodarki, podkreślił, że przemysł turystyczny to dynamiczny sektor gospodarki, a polskie hotelarstwo wraz z usługami okołohotelowymi z sukcesem promują nasz kraj za granicą. Targi WorldHotel zostały objęte honorowym patronatem Janusza Piechocińskiego, wiceprezesa Rady Ministrów i ministra gospodarki.

Kompleksowa oferta wystawców

Wśród odwiedzających 8. Targi WorldHotel byli właściciele i managerowie hoteli, jak też zarządzający i osoby odpowiedzialne za zakup wyposażenia w pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych, konferencyjnych oraz restauracjach. Nie zabrakło prezesów i dyrektorów największych w Polsce obiektów, którzy przyjęli zaproszenie Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i MT Targi Polska na śniadanie biznesowe. Na stoiskach toczyły się rozmowy inwestorów, projektantów i dekoratorów wnętrz. Wszystkich łączyła chęć znalezienia nowych inspiracji, które pozwolą wyróżnić i unowocześnić obiekt.

Janina Gromowska-Czaplis, właścicielka Rezydencji nad jeziorem Łebsko przyjechała na targi ze względu na szkolenia, jak i chęć zakupu tekstyliów. – Pewne produkty należy najpierw zobaczyć, dotknąć, a na targach jest ku temu okazja. Wyposażenie obiektu musi zawierać nowe elementy, ponieważ stanowią one przejaw troski właściciela o gościa – powiedziała.

Doskonałą okazję do poznania możliwości świata technologii stworzyło m.in. stoisko producenta i integratora systemów teleinformatycznych, firmy Bascom. Odwiedzający mogli obserwować aktualną sytuację w jednym z kurortów nad Bałtykiem. – Nasze rozwiązania dostarczają rzetelną informację   o tym, co dzieje się w obiekcie i pozwalają nim ekonomicznie zarządzać. Właściciel hotelu ma informację o aktualnym obłożeniu, personel sprzątający wie, czy pokoje wymagają sprzątania, a obsługa techniczna monitoruje sprawność poszczególnych systemów – opisywał ofertę Przemysław Szuba, dyrektor firmy Bascom. Inne rozwiązanie dla mniejszych obiektów prezentowała spółka NetPOS. – Nasza mobilna aplikacja pozwala właścicielowi kontrolować grafik pracy obsługi hotelu i nadzorować bezpośrednio system rezerwacyjny. Klienci biznesowi długo na to czekali – podkreślała Agnieszka Wyszyńska, specjalista ds. sprzedaży.

Na targach obecne były firmy dopiero wchodzące na rynek, jak i marki rozpoznawalne. – Jesteśmy tu już po raz ósmy i za każdym razem pokazujemy nowe realizacje i produkty. Targi te odwiedzają konkretni odbiorcy zainteresowani kupnem produktów. W tym roku zdobyliśmy tutaj już dwóch nowych klientów – mówił Grzegorz Dobrowolski, dyrektor ds. sprzedaży firmy Kandela, producenta oświetlenia. Z kolei przedstawiciele spółki Chairconcept.com, oferującej meble, podkreślili, że choć polityka firmy opiera się głównie na długofalowych relacjach z klientami, to targi stanowią istotny element autoprezentacji oraz pozwalają wyczuć trendy panujące na rynku.

Oprócz rozwiązań technologicznych, oświetlenia i mebli oferta wystawców obejmowała komfortowe materace i łóżka, tekstylia, porcelanę, wykładziny podłogowe i ścienne, płytki ceramiczne, wyposażenie pralni, spa czy elementy służące rekreacji. Prezentowano też wyposażenie gastronomiczne jak: ekspresy do kawy, roboty kuchenne, zmywarki oraz piece do pizzy. Dopełnieniem całości były usługi konsultingowe, doradztwo i szkolenia.

Outlet HoReCa – wyjątkowe okazje dla branży hotelarsko-gastronomicznej

Równolegle z Targami WorldHotel zorganizowany został Jesienny Outlet HoReCa. W strefie wyprzedaży zaprezentowało się 26 producentów i dystrybutorów. Królowały produkty z branży gastronomicznej, meble oraz akcesoria. Klienci mogli nabyć nowe lub używane produkty w atrakcyjnych cenach. Niektórzy wystawcy wyprzedali całość ekspozycji, co świadczy o tym, że jest zapotrzebowanie na tego rodzaju spotkania i pomysł był trafiony.

Strefa nowych trendów i doświadczeń

Jedną z nowości Targów WorldHotel była strefa pokazowa „H 2030 – Hotel Przyszłości”, której współorganizatorem była firma Tremend. Odwiedzający z zaciekawieniem oglądali propozycje hotelowych wnętrz zaprojektowanych wedle najnowszych trendów: pokoju, łazienki, hallu czy strefy spa. Podczas targów artyści z firmy Artystyczne Malarstwo Ścienne tworzyli kwiecisty mural, który stanowił żywy przykład zastosowania sztuki w hotelowych wnętrzach.

Ogromne zainteresowanie wzbudziły krótkie wykłady i pokazy, podczas których architekci, projektanci i designerzy dzielili się swoimi doświadczeniami na temat aranżacji wnętrz. Prelegenci udzielali praktycznych rad, omawiali sprawdzone i nowe pomysły wdrażane w hotelach w Polsce i na świecie, prezentowali konkretne produkty oraz zachęcali do kreatywności w tworzonych projektach. Szeroko omawiana była rola światła, które kształtuje nastrój wnętrza czy współpracę projektantów z producentami. Sporo uwagi poświęcono wzornictwu i trendom w designie. Słuchacze dowiedzieli się też jak tworzyć wartość wnętrz hotelowych m.in. za pomocą odpowiedniego wyboru tapet, wykładzin i naturalnego drewna.

Spotkania te zostały bardzo pozytywnie odebrane przez uczestników targów. – Nie spodziewałem się, że wykłady na temat aranżacji wnętrz okażą się dla mnie tak interesujące. Trzeba uczyć się od najlepszych, a takie spotkania dużo dają – podzielił się swoimi spostrzeżeniami Jarosław Drążek z Galerii NOTI Domoteka, która dostarczyła meble do strefy pokazowej.

Bogaty program merytoryczny

Przyszli i obecni właściciele hoteli zabytkowych, a także pracownicy urzędów konserwatorskich, wzięli udział w konferencji pt. „Hotel w zabytku – wyzwania i możliwości”, zorganizowanej przez MT Targi Polska i firmę Archaios. – Naszą intencją, jako organizatorów, było pokazanie na przykładzie projektów z Dolnego Śląska adaptacji zabytkowych nieruchomości na cele hotelowe. Chcieliśmy również przedstawić opłacalność takich zamierzeń oraz pokazać pozytywną współpracę inwestorów z urzędem konserwatorskim – mówił Ryszard Mikliński, były generalny konserwator zabytków, członek zarządu firmy Archaios. Prelegent zwrócił uwagę na korzyści w postaci ochrony zabytku, nadania mu nowej funkcji, także komercyjnej, tworzenie miejsc pracy, zmianę otoczenia zabytku i zysków finansowych.

W programie merytorycznym znalazły się także szkolenia z marketingu i zarządzania personelem: „Marketing hotelowy 2015” Grupy eholiday.pl, wspólny projekt Social WiFi i firmy MT Targi Polska „HoReCa Marketing Forum 2015” oraz szkolenie „Rekrutacja i zarządzanie zespołem w hotelu i restauracji” Akademii Hotelarza. W ich trakcie słuchacze mogli dowiedzieć się m.in. o sposobach zwiększania widoczności strony hotelu w wyszukiwarce Google czy poznać najczęściej popełniane błędy podczas redagowania strony internetowej. Prezentowane były nowe technologie dla branży hotelarskiej, zasady WiFi marketingu, revenue managementu, zarządzania reputacją czy wykorzystania kanałów mediów społecznościowych do promocji hotelu. Z kolei kadra rekrutująca personel poznała m.in. metody weryfikacji umiejętności kandydatów oraz planowania zatrudnienia w poszczególnych pionach hotelu.

Managerowie hoteli mogli również wziąć udział w prezentacji pt. „Spa Business Meeting Warsaw 2015. Co nowego w Spa?”, podczas której przedstawiciele firm Projekt Hotel oraz Nova Group omówili etapy wdrożenia strefy spa w obiekcie, a także przedstawili nowe trendy i zachowania klientów w Polsce i na świecie.

Zwycięzcy 8. Targów WorldHotel

Wzorem poprzednich lat wystawcy stanęli do rywalizacji o prestiżową nagrodę ministra gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora Targów WorldHotel 2015. Konkurs wygrała firma Chairconcept.com za eksport mebli hotelowych z zastosowaniem innowacji technologicznych w ich produkcji. Drugie miejsce zajęła firma Kromet za eksport monobloków, a trzecie firma Mextra Group za eksport stołów bankietowo-konferencyjnych T-300 z opatentowanym systemem składania oraz za pokrowiec bankietowy uniwersalny elastyczny Slimtex.

We flagowym konkursie na najlepszy produkt dla hoteli „The Best of WorldHotel 2015” przyznano kilka nagród głównych i wyróżnień. W kategorii „Wyposażenie hotelu i infrastruktury okołohotelowej” nagrodę główną otrzymała firma Gorbi Piotr Garbacz za Tarasola Elegancy, a wyróżnienia przyznano firmie EC-5 Architekci za projekt aranżacji wnętrz hotelu na przykładzie hotelu Tobaco Łódź oraz firmie Euro Sen za poduszkę ortopedyczną Silver Gel. W kategorii „Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej” nagrodę główną otrzymała firma Winterhalter Gastronom Polska za zmywarkę kapturową PT ClimatePlus, a wyróżnienie firma Green Clean za system Vivreau. W kategorii „Nowe technologie w zarządzaniu hotelem” nagroda główna powędrowała do firmy PrintResort za system PrintResort, a wyróżnienie odebrała firma Mobile Institute za Hotel Check – mobilny monitoring opinii gości hotelu.