Reklama

Jak sprzątają internauci na całym świecie?

Social_Media_Infograph_EN_4

Firma Kärcher zleciła specjalne badania, które miały na celu pokazać jak do kwestii sprzątania podchodzą ludzie z różnych zakątków świata. Realizacją badania internetowego zajęła się firma YouGov. W badaniu udział wzięli internauci z pięciu krajów: Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, USA, Argentyny i Japonii. Badanie było realizowane w październiku 2016 roku. Pytano m.in. o kwestie związane z ilością czasu przeznaczanego na sprzątanie, używanych środków czyszczących, ulubionych i najmniej lubianych zadań, pomocy, na jaką podczas sprzątania mogą liczyć respondenci etc.

Najważniejsze wnioski:

Dla wszystkich ważna jest czystość w domu. Ponad 80% respondentów we wszystkich krajach ważne jest by było czysto…..a najwięcej w Argentynie 94%  – Wśród wszystkich objętych badaniem krajów utrzymanie czystości było ważne dla osób w wielu powyżej 55 lat bardziej niż dla innych grup wiekowych.  Środki chemiczne oraz elektryczne urządzenia czyszczące są najczęściej używane do sprzątania na całym świecie – 45% kobiet i tylko 25% mężczyzn spędza sprzątając więcej niż trzy godziny tygodniowo czyli łącznie średnio 35% dla wszystkich krajów ale warto dopisać , że dla wszystkich krajów 61% respondentów spędza mniej niż 3 godziny  Niemieccy internauci, wbrew stereotypom, nie okazali się aż tak pedantyczni jak głosi obiegowa opinia. Aż jedna trzecia z nich nie podchodzi zbyt skrupulatnie do kwestii sprzątania. Internauci z Japonii uważają sprzątanie za wyjątkowo uciążliwe zajęcie, a Argentyńczycy używają najwięcej środków chemicznych ze wszystkich badanych krajów. Taki zaskakujący obraz wyłania się z zakończonych niedawno badań YouGov przeprowadzonych w internecie na zlecenie firmy Kärcher.

Niemcy i Japończycy sprzątają krócej 

Posiadanie czystego domu okazało się ważne dla internautów z wszystkich sześciu badanych krajów. Ponad 80 % badanych w każdym z krajów wskazało taką odpowiedz. Argentyńczycy niemal jednogłośnie stwierdzili, że czysty dom to dla nich priorytet – aż 94% wskazań. Jednak jeśli chodzi o ilość czasu spędzanego na sprzątaniu to wyniki poszczególnych krajów różnią się między sobą znacząco. 87% Japończyków i 67% Niemców sprząta krócej niż trzy godziny w tygodniu (uwzględniając 7% Japończyków i 4% Niemców, którzy w ogóle nie sprzątają). Natomiast w USA, Wielkiej Brytanii i Francji mniej niż trzy godziny tygodniowo sprząta niewiele ponad połowa pytanych internautów. Około 40% internautów w tych krajach potrzebuje co najmniej trzy godziny lub więcej tygodniowo na utrzymanie porządku a w Argentynie, która przoduje, było to aż 57%. Te wyniki jasno wskazują, że to właśnie Argentyńczycy wypadają bezkonkurencyjnie jeśli chodzi o wysiłek wkładany w utrzymanie czystości w swoich domach. 10 % z nich potrzebuje aż 10 godzin tygodniowo by zadbać o idealną czystość w swoim domu. A jedynie 40% z nich sprząta mniej niż trzy godziny tygodniowo.

Social_Media_Infograph_EN_3

Francuzi chętnie biorą się za porządki 

Tylko 35% Francuzów uważa sprzątanie za zło konieczne, podczas gdy w innych krajach podobnego zdania jest przeciętnie dużo więcej bo aż 68% badanych. W Japonii, gdzie sprząta najkrócej pogląd ten podziela aż 80 % ankietowanych internautów.

Dwie trzecie Argentyńczyków i połowa Francuzów nie ma problemu ze sprzątaniem.

Większość ankietowanych mieszkańców Francji sięga również po odkurzacz czy inne urządzenie czyszczące nawet jeśli brud jeszcze nie jest widoczny. Aż 56% z nich sprząta regularnie niezależnie od tego czy już się nabrudziło, czy też nie. Tylko około 40% Brytyjczyków, Niemców czy Amerykanów robi podobnie. I wbrew znanemu stereotypowi jedna trzecia Niemców nie przykłada szczególnej wagi do sprzątania. Inne kraje odnotowały mniejszy odsetek osób, które postępują podobnie.

Domowe sposoby królują w Niemczech 

Niemieccy internauci używają elektrycznych urządzeń czyszczących (82%) oraz domowych środków czyszczących, takich jak sok z cytryny czy proszek do pieczenia, (43%) częściej niż inne narodowości, podczas gdy Argentyńczycy korzystają z chemicznych detergentów najczęściej spośród badanych krajów (86%). W innych krajach z takiej pomocy korzysta się rzadziej. W USA korzysta się z elektrycznych urządzeń takich jak odkurzacze czy parownice zdecydowanie rzadziej, używa ich tylko 66% osób. Chemiczne detergenty cieszą się najmniejszą popularnością w Japonii. Używa ich tylko 51% pytanych internautów.
Z dzieleniem się obowiązkami nie jest najlepiej. W każdym – z wyjątkiem Argentyny – badanym kraju mniej niż połowa internautów otrzymała jakąkolwiek pomoc od członków rodziny czy partnerów w porządkach. Najbardziej osamotnieni w kwestii utrzymania czystości są mieszkańcy Francji, tylko 23% z nich dzieli swoje obowiązki domowe z rodziną. W większości krajów mniej niż 10% osób zatrudnia osobę, która pomaga utrzymać dom w czystości. Wyjątkiem znów jest tu Argentyna, gdzie z takiej pomocy korzysta aż 20% osób.

Social_Media_Infograph_EN_1

Obowiązki domowe nie cieszą Niemców 

Ankietowani w Niemczech wyrazili się jasno – nie specjalnie lubią oni prace domowe. Najmniej lubianą czynnością okazało się mycie okien (52%). Również mycie łazienki nie cieszyło się popularnością (38%) a wśród mężczyzn 41%. Mniej kobiet wskazało, że męczy je sprzątanie łazienki (34%). Na ostatnim miejscu podium pod względem nielubianych prac domowych znalazło się mopowanie podłogi (30%). 16% za uciążliwe uznało odkurzanie a 11% stwierdziło, że nie ma takich prac domowych, których szczególnie nie lubi.

Podane informacje pochodzą z przeprowadzonego przez YouGov Niemcy badania internetowego, w którym udział wzięło 9 439 osób. Badanie przeprowadzono w szczęściu krajach: Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, USA, Japonii i Argentynie. Respondenci mieli więcej niż 18 lat.

Więcej na: www.karcher.pl