Przed nami kolejna edycja wyjątkowych na polskim rynku Targów Branży Sportowej i Rekreacyjnej, które odbędą się 21-23 lutego 2019 r. w Poznaniu. Targi Sport Invest są odpowiedzią na rosnący trend rozwijania infrastruktury ośrodków wypoczynkowych, tworzenia stref rekreacyjnych w przestrzeniach publicznych, czy atrakcyjnych placów zabaw w prywatnych placówkach edukacyjnych, a nawet punktach gastronomicznych czy usługowych.
Podczas najbliższej edycji Targów Branży Sportowej i Rekreacyjnej SPORT INVEST zaprezentowane zostaną najnowsze propozycje firm oferujących nowoczesne i zróżnicowane stylistycznie place zabaw, wygodne siłownie zewnętrzne, baseny i technikę basenową oraz bezpieczne nawierzchnie do stref rekreacyjnych. Targi SPORT INVEST skierowane są głównie do właścicieli hoteli, pensjonatów i ośrodków wypoczynkowych, zainteresowanych budową bądź modernizacją atrakcji sportowo – rekreacyjnych, ale też przedsiębiorców prowadzących prywatne żłobki, przedszkola i szkoły. To również doskonałe miejsce inspiracji dla przedstawicieli jednostek samorządowych, firm deweloperskich i generalnych wykonawców – siłownie zewnętrzne, place zabaw i inne tego typu atrakcje w znaczący sposób podnoszą przecież wartość oferowanych mieszkań czy domów.
Aktywnie na co dzień
Coraz bardziej cenimy sobie czas wolny i chcemy go spędzać aktywnie i ciekawie, także na co dzień. Samorządy są świadome, że zarówno w małych jak i dużych miejscowościach potrzebne są zagospodarowane miejsca, gdzie mieszkańcy, indywidualnie bądź z rodziną, przyjaciółmi, a nawet w grupach sąsiedzkich, będą mogli wypocząć i zrelaksować się. Jednoznacznie dowiodły tego projekty realizowane w ramach budżetów obywatelskich. Mieszkańcy decydują, żeby najwięcej środków z budżetów partycypacyjnych przeznaczać na inicjatywy związane z poprawą standardów przestrzeni wspólnych i miejsc integracji takich jak: skwery, boiska, place zabaw, siłownie zewnętrzne. Samorządy realizują też dużo bardziej kosztowne inwestycje tworząc strefy rekreacyjne w parkach, nad jeziorami, czy zagospodarowują w tym celu nabrzeża rzek. Podejmują się także budowy
nowoczesnych kompleksów basenowych, boisk, kortów, skate parków czy pumptracków. W ten sposób powstają miejsca, gdzie dzieci, młodzież i dorośli mogą aktywnie spędzać czas. Targi Sport Invest podczas, których można bezpośrednio porozmawiać z przedstawicielami firm realizujących kompleksowo takie inwestycje lub dostawcami poszczególnych elementów infrastruktury sportowej, gdzie można zobaczyć i porównać najnowsze rozwiązania są więc idealnym miejscem także dla samorządowców, zarządców osiedli, liderów społeczności lokalnych, którzy mogą inspirować się, by odpowiedzialnie kształtować politykę przestrzenną w swoich miejscowościach.
Wyjazdy pełne wrażeń
Wiele szacunków i badań wskazuje, że Polacy coraz częściej wyjeżdżają nie tylko podczas letniego urlopu, ale także na ferie zimowe, weekendy i święta. Poszukują nowych miejsc, nowych emocji i wrażeń, choć są i turyści, którzy chętnie wracają do miejsc sprawdzonych, w których w satysfakcjonujący sposób przebiegał ich pobyt.
– Wymagania co do jakości spędzania wolnego czasu wciąż rosną, a turyści coraz wnikliwiej sprawdzają na jakie atrakcje mogą liczyć w miejscu, w którym zdecydują się na nocleg, ale też samej miejscowości, do której planują się wybrać – mówi Filip Głogowski-Kurpisz, dyrektor targów Sport Invest. – Podróżując z dziećmi wyszukują w internecie ofert zawierających także basen, atrakcyjny plac zabaw czy boisko sportowe. Sami też myślą o relaksie w saunie lub jaccuzi. Czasami to podstawowe kryteria wyboru wakacyjnego czy weekendowego celu podróży, więc bardzo istotne jest, by wyróżnić się na tle konkurencji w serwisach turystycznych – zaznacza.
Daj się wyszukać
Nie tylko duże hotele, ale nawet mniejsze ośrodki wypoczynkowe i pensjonaty chcąc zadowolić gości i uzyskać dobrą ocenę w serwisach bookingowych, nieustannie podnoszą standard i inwestują w kolejne atrakcje. To dobry sposób, by zdystansować konkurencję, a zdjęcie ukazujące basen czy atrakcyjny plac zabaw na terenie jest często tym wiodącym, efektywnie promującym walory miejsca. Rosnący trend lokalnych, częstszych, ale krótszych wyjazdów daje szansę na odniesienie sukcesu obiektom w całej Polsce, które mądrze inwestują i mogą zaoferować gościom zróżnicowane i aktywne formy spędzania czasu, ale także dbają o wizerunek w internecie. Prezentowanie atrakcji w mediach społecznościowych odbywa się wówczas nie tylko przez własne kanały, ale również poprzez profile i rekomendacje zadowolonych klientów, co podnosi skuteczność promocji.
Perspektywy rozwoju
Według danych statystycznych Ministerstwa Sportu i Turystyki tylko w I półroczu 2018 roku Polacy odbyli 3,9 mln czyli więcej o 3,7% r/r krajowych podróży weekendowych i 5,8 mln krajowych dłuższych podróży urlopowych – więcej o 9,4% r/r, wydając 9,7 mld PLN więcej w porównaniu do analogicznego okresu o 14,1%. O 6,6% wzrosło też zainteresowanie turystów zagranicznych, którzy coraz chętniej spędzają wakacje w Polsce. 1 Miesiące wakacyjne także przyniosły wzrosty w statystykach. Wg GUSu w lipcu i sierpniu 2018 roku na obszarze nadmorskim, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, widoczny był wzrost ogólnej liczby turystów korzystających z bazy noclegowej o 10,6%. 2 Badania i trendy pozwalają prognozować, że inwestycje w sektorze turystycznym będą się zwracać w kolejnych latach.
W otoczeniu zieleni
Polacy deklarują, że wakacje, weekendy, ale także czas wolny wygospodarowany w ciągu tygodnia chcą spędzać efektywnie i aktywnie, w taki też sposób w swoje biznesy rekreacyjno-wypoczynkowe powinni inwestować ich właściciele, ale także w przestrzenie publiczne ich włodarze.
Targi Sport Invest doskonale uzupełniają ekspozycję Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Gardenia i Targów Specials Days, prezentując łącznie kompleksową ofertę dla inwestorów, właścicieli, zarządców nieruchomości, projektantów, architektów zajmujących się wyposażaniem i projektowaniem zieleni, stref rekreacyjnych, obiektów sportowych, handlowych i turystycznych.
Targów Branży Sportowej i Rekreacyjnej SPORT INVEST
Organizator: Grupa MTP
Termin: 21-23.02.2019 r.
Lokalizacja: Międzynarodowe Targi Poznańskie, ul. Głogowska 14. Poznań, pawilon nr 6
Kontakt dla zwiedzających: Karolina Sitarz, karolina.sitarz@grupamtp.pl