W hotelowej odsłonie
Baseny współfinansowane z dotacji unijnych powstają również w polskich hotelach, a sukces aplikacyjny przekłada się na znaczne zwiększenie ich możliwości rozwoju, a także na generowane przychody.
W drodze po unijne dotacje sukces osiągnęły liczne hotele i centra spa realizujące nowe inwestycje w celu zwiększenia konkurencyjności na rynku turystycznym. Dane statystyczne potwierdzają zdecydowany i stały wzrost liczby osób korzystających z oferty polskich hoteli. Między rokiem 2000 a 2010 liczba ta zwiększyła się o 203%. Mamy więc do czynienia ze zmianami o charakterze strukturalnym. Polski rynek usług hotelowych jest na drodze bardzo dynamicznego wzrostu. Według portalu propertynews.pl w latach 2008–2010 w Polsce najbardziej zwiększyła się liczba hoteli dwu- i trzygwiazdkowych, czyli hoteli klasy ekonomicznej. Hoteli dwugwiazdkowych w 2010 roku było ponad 500, pod koniec 2011 roku ich liczba wzrosła do 658. |
Podobnie liczba hoteli trzygwiazdkowych w tym okresie wzrosła z 780 do 922. W ostatnich latach można zaobserwować wzrost zainteresowania międzynarodowych sieci hotelowych polskim rynkiem. Potencjał Polski doceniła m.in. marka Hilton Worldwide, która zamierza rozwijać w naszym kraju sieć hoteli ekonomicznych Hampton by Hilton…WIĘCEJ W MAGAZYNIE „PŁYWALNIE I BASENY” NR 10 |
TEKST: DAWID DROBNIĆ
FOTO: ARCHIWUM PAŁACU W PAWŁOWICACH