Elektroniczny System Obsługi Klienta na nowo!

Od początku naszej 20-letniej działalności tworzymy Elektroniczny System Obsługi Klienta (ESOK), z którego korzystają setki obiektów sportowych i rekreacyjnych. Nasze oprogramowanie obsługuje rocznie około 10 mln unikalnych klientów, którzy generują ponad 1,2 mld transakcji rocznie! Od 10 lat integrujemy nasze oprogramowanie ze stronami internetowymi i około 200 milionów wszystkich transakcji jest generowanych tą drogą.

Wiele możliwości

Użytkownicy obiektów sprawdzają przez strony internetowe stan swojego abonamentu, rezerwują miejsca na zajęciach grupowych, wykupują kursy nauki pływania, gry na kortach tenisowych, a także kupują i doładowują wszystkie rodzaje abonamentów. Osoby zarządzające obiektami sprawdzają przez Internet bieżące dane sprzedażowe i robią szybkie raporty na smartfonach, uczestnicząc w sesjach rady miasta czy gminy. Obiekty publikują w Internecie tory, które są zajęte na pływalni, bez częstego „wrzucania na stronę” plików, które trzeba ściągnąć i sprawdzić. Dziś strona internetowa sama pobiera z ESOK bieżący stan rezerwacji.

Spora grupa naszych klientów korzysta z mniejszej lub większej automatyzacji – automatów płatniczych, zwrotników opasek, itp. Do naszego systemu podłączamy tablety do podpisów elektronicznych, czy terminale płatnicze, likwidując wiele pomyłek kasjerskich. W pełni obsługujemy RODO, integrujemy parkingi, sterujemy oświetleniem, eksportujemy dane do systemów finansowo-księgowych, tworzymy wszystkie potrzebne JPK, na podstawie NIP pobieramy dane z GUS do wystawiania faktur, drukujemy noty księgowe i wszystkie rodzaje dokumentów sprzedaży. Oferujemy wiele potrzebnych funkcji, które bardzo ułatwiają pracę naszym klientom.

Projekt jakiego jeszcze nie było

W 2017 roku zakończyliśmy rozwój tego rodzaju oprogramowania. Stało się tak dlatego, że zrobiliśmy już praktycznie wszystko. Oczywiście często wykonujemy drobne zmiany, czy dodajemy nowe funkcje, żeby tworzyć oprogramowanie bardziej intuicyjne, bardziej funkcjonalne, a także zgodne z polskim prawem, ale to już tylko kosmetyka.

W 2014 roku rozpoczęliśmy prace nad oprogramowaniem do kompleksowego zarządzania ośrodkiem sportu, niezależnie od tego, czy ma on jeden, czy więcej obiektów w różnych lokalizacjach. Bez znaczenia jest również to, jakiego rodzaju są to obiekty. Scentralizowanie sprzedaży, rezerwacji zasobów, łączenie ofert w ramach jednego abonamentu, to oczywiste cele takiego systemu, ale tym dysponowaliśmy już przed wieloma latami.

Tym razem postawiliśmy sobie poprzeczkę znacznie wyżej: stwórzmy coś, czego nie ma w tym kraju, a prawdopodobnie także w całej Europie i na świecie. Zróbmy program, z którego będą mogli korzystać prawie wszyscy pracownicy ośrodka: konserwatorzy, kierownicy, kasy, punkty informacyjne, księgowość, marketing i dyrekcja. Wstępne prace zostały zakończone w 2017 roku, ale dalszy rozwój będzie prowadzony przez najbliższe lata. Oto co pojawiło się w programie:

  • Pomiary parametrów wody

Zapomnij o ręcznie wypełnianych tabelach. Wpisując dane do programu, gromadzisz je, raportujesz z dowolnego okresu, nakładasz różne dane na jeden wykres, widzisz zależności i korelacje, wyciągasz wnioski. System automatycznie powiadomi właściwe osoby o przekroczeniu norm!

  • Magazyn środków technicznych

Bieżący stan, inwentaryzacje, zautomatyzowane zamówienia, kontrola cen zakupu.

  • Rejestry awarii i usterek na terenie obiektu

Pełen obraz ilości awarii, kosztów usuwania, czasów przestoju, obrazowe raportowanie i szybkie wnioski nawet dla osób „nietechnicznych”. Zastępuje wszelkie dotychczasowe zeszyty usterek!

  • Planowanie działań konserwacyjnych

Automatycznie generowany plan prac do wykonania jutro, w przyszłym tygodniu czy przyszłym miesiącu. Nie zapomnisz o niczym!

  • Plany remontowe

To absolutny hit! Przygotowanie budżetu remontowego na przyszły rok można wykonać w trzy sekundy. W tym czasie program sprawdzi, jakie zadania techniczne są do wykonania w przyszłym roku i poda szacunkowe wartości, sumy miesięczne i ich łączną wartość.

  • CRM – marketing

Moduł do komunikacji z klientami, newslettery i powiadomienia, w tym automatyczne (kończący się karnet, zbliżająca się rezerwacja kortów, itp.).

  • Grafiki dowolnych zasobów

Obsługa wielu rodzajów grafików i ich automatyczne publikowanie na stronie internetowej, łącznie z możliwością dokonania rezerwacji i płatności.

  • Księgowość

Nowe zestawienia i raporty, związane z aktualnymi regulacjami prawnymi oraz możliwość eksportu danych do dowolnego systemu fi nansowo-księgowego.

  • Dyrektor

Analizy (także porównawcze) wielu aspektów sprzedaży, użycia zasobów ośrodka oraz raporty z działu technicznego. Tendencje sprzedaży usług i abonamentów. Wiele raportów dostępnych w dowolnym miejscu i czasie oraz na dowolnym urządzeniu podłączonym do Internetu.

To tylko część nowych funkcjonalności. Ten innowacyjny system nie tylko usprawni i ułatwi pracę, lecz także pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu. W czasie spotkania odpowiemy na wszystkie pytania, a także pokażemy praktyczne zastosowania systemu.

Specjalne podziękowania dla dr hab. inż. Agnieszki Włodyki-Bergier i mgr inż. Beaty Przybyłowskiej-Stanek z Akademii Górniczo- -Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, które na bieżąco opiniowały to, co tworzymy i podsuwały nowe pomysły. Dziękuję też naszym klientom: Aquaparkowi Reda, Parkowi Wodnemu w Krakowie, Parkowi Wodnemu w Tarnowskich Górach, MOSiR-owi w Ostrowi Mazowieckiej, pływalni miejskiej Atlantis w Poznaniu, ICSiR w Józefowie i wielu innym, których uwagi pozwoliły fi nalnie uformować nowe funkcje oprogramowania.

Autor jest prezesem zarządu Fitnet Sp. z o.o.

tel. kom.: 603 099 648, marcin.piaskowski@fitnet.pl

 

Fitnet Sp. z o.o.

ul. Jastrzębia 76

86-031 Żołędowo k. Bydgoszczy

tel.: 52 552 94 44

faks: 52 552 94 46

www.fitnet.pl

 

TEKST | Marcin Piaskowski

FOTO | Archiwum firmy Fitnet