Reklama

Warto połączyć siły, czyli jak powstała CF Group

Pod koniec 2018 roku doszło do połączenia dwóch rodzinnych firm – niemieckiego Chemoform AG i francuskiej grupy FIJA, tworząc razem CF Group. Chemoform AG przedstawił nową nazwę podczas ostatnich targów branżowych INTERBAD.

Trochę historii

W 1962 roku w Wendlingen (Niemcy) powstał Chemoform AG znany ze swojej specjalistycznej wiedzy i oferujący pełną gamę skutecznych i innowacyjnych produktów, służących do utrzymania czystości, higieny i pielęgnacji basenów prywatnych i publicznych. Z obrotem w wysokości 115 mln euro i z kilkoma tysiącami klientów w ponad 40 krajach, Chemoform ugruntował swoją pozycję jako jedna z wiodących europejskich firm uzdatniających wodę oraz dbająca o rozwój sprzętu technicznego i kompletnych systemów w sektorze basenów. Dinotec, Balena, Delphin, Dr. Nüsken, Lacoform, Finesse, Azteck i Waterman to marki należące do Chemoformu.

chem-03202

Francuska grupa FIJA założona w 1975 roku w Brécé specjalizuje się w produkcji i dystrybucji sprzętu do prywatnych i publicznych basenów. FIJA obejmuje kilka marek, w tym: DEL, CLASS, Aqualux, LMP, Naturacqua, RPC i Carré Bleu.

Jakie korzyści?

Od momentu powstania CF Group stale się rozwija, zachowując swoje wartości: zaufanie, aspiracje, zaangażowanie, bliskość i innowacyjność. Ta rodzinna grupa o wymiarze europejskim zarządza 15 markami. Grupa ma 820 współpracowników, 40 oddziałów w 15 krajach oraz 12 magazynów produkcyjnych. W tym roku w Niemczech powstał czwarty „szyty na miarę” magazyn. Nowoczesny, zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania pozwoli na dwukrotnie szybszą produkcję, większe możliwości składowania gotowych produktów i możliwość rozbudowy oraz dalszej automatyzacji w przyszłości. Powierzchnia magazynu to 5500 m2.

Powstała również część administracyjna o powierzchni 3000 m2, dzięki której wszyscy pracownicy biurowi będą zgromadzeni w jednym miejscu, a nie jak dotychczas – w czterech. Dzięki połączeniu grupa ma większy zasięg geograficzny, może sprostać wszystkim wymaganiom klientów i wzmocnić ofertę. Grupa ma w swojej ofercie szeroki wachlarz asortymentu basenowego, osiągając przewagę konkurencyjną na rynku.

Jakie plany?

Plan na najbliższe 10 lat zakłada rozszerzenie zasięgu do obecności w każdym kraju, żeby być jak najbliżej swoich odbiorców. Grupa posiada kompleksowy asortyment do basenów i spa – chemia, technologia basenowa, automatyka, specjalne przykrycia basenowe na zamówienie. Synergia w obszarach produkcji, dystrybucji, logistyce i personelu umożliwia dynamiczny rozwój na podstawie wspólnych doświadczeń i wartości, takich jak: niezależność, zaangażowanie, witalność i szacunek.

www.chemoform.pl

 

TEKST I FOTO | Firma Chemoform Polska