Reklama

Znaleźć „to coś”, czyli jak wyróżnić nasz obiekt na tle pozostałych

Wraz z rozwojem technologicznym każdy nowo powstały obiekt basenowy wydaje się bardziej nowoczesny, innowacyjny. Chce szokować, czymś zachwycić. Co zrobić, aby to właśnie nasz obiekt wyróżniał się spośród innych?

Stosowanie najnowszych rozwiązań w zakresie usług kąpielowych i bezpieczeństwa już nie wystarczy. Dlaczego? Wszystkie technologie są osiągalne na wyciągnięcie ręki, dlatego każdy ma do nich dostęp. Aktualnie nie ma na rynku obiektu basenowego lu pływalni, które nie posiadałyby choć niewielkiej strefy Wellness & SPA. Możliwość relaksu po skorzystaniu z basenu to ogromna zaleta. Dlatego planując inwestycję, należy się zastanowić, co sprawi, że nasza koncepcja będzie bardziej atrakcyjna dla klienta. Z jakiego powodu powinien on przyjść właśnie do naszego obiektu i spędzić w nim swój czas wolny?

Diabeł tkwi w… możliwości wyboru

Klienci lubią mieć wybór. Oto cenna wskazówka, którą powinien wziąć pod uwagę każdy inwestor. Zasada ta dotyczy także ofert pływalni lub stref Wellness & SPA – im więcej mają one do zaoferowania, tym lepiej. Nie oznacza to jednak, że mniejsze obiekty są na starcie spisane na niepowodzenie. Zarówno niewielkie pływalnie, jak i ogromne kompleksy basenowe czy coraz modniejsze termy mają tutaj równie duże pole do popisu. Ograniczona przestrzeń inwestycji wcale nie musi być przeszkodą do realizacji pomysłów. Co więcej, może posłużyć jako zaleta. Klienci nie zawsze mają ochotę korzystać z basenu czy sauny w ogromnym aquaparku wypełnionym po brzegi innymi gośćmi czy śmiejącymi się dziećmi – dostępność wielu form zaznania relaksu skupiona na mniejszej przestrzeni sprawia, że mogą się odprężyć w bardziej intymnej atmosferze.

Jedna strefa – wiele funkcji

Wspomniany wcześniej postęp technologiczny przyczynił się do stosowania w obszarze basenów i stref SPA & Wellness zróżnicowanych rozwiązań. Jedna kabina przeznaczona na saunę nie musi oznaczać nudy. Można ją uatrakcyjnić przez zastosowanie dodatkowych funkcji. Obecnie producenci saun i urządzeń SPA coraz częściej proponują takie rozwiązania. Oprócz tradycyjnej sauny w kabinie można zainstalować panele emitujące kolorowe światło, które po pierwsze będzie pozytywnie wpływać na organizmy klientów, a po drugie zadziała kojąco na ich samopoczucie. Lecznicze właściwości światło- i koloroterapii są znane i potwierdzone przez wiele lat ich stosowania. Zażywając kąpieli w saunie, można też jednocześnie korzystać z inhalacji. Microsalt to system wykorzystujący do inhalacji suchą sól. Za jego pomocą drobne cząsteczki aerozolu wnikają głęboko do dróg oddechowych, zapewniając tym samym dokładne ich oczyszczenie, a także rewitalizację skóry. Taki system można zainstalować w saunie lub tepidarium. Strefa SPA oddziałuje na wszystkie zmysły, dlatego też warto zapewnić klientom doznania akustyczne. Wyposażając kabinę sauny w urządzenie Aquaviva, dajemy im możliwość przeniesienia się do lasu, nad górski potok albo na plażę. Dźwięki natury płynące ze starannie zaprojektowanego panelu, który ucieszy także oko, pogłębią stan odprężenia. Wychodząc naprzeciw różnym potrzebom klientów, saunę możemy wzbogacić o system Sanarium®. Dzięki niemu będziemy w stanie zaoferować klientom nie tylko kąpiel wysokotemperaturową, lecz także kąpiel w saunie przy niższych temperaturach i wyższych wilgotnościach. Taka opcja saunowania nadaje się właściwie dla wszystkich. Dzieci i osoby starsze lub cierpiące na różne schorzenia mogą zaznać wspaniałych kąpieli saunowych. Dorośli, lubiący bardziej ekstremalne warunki, zrelaksują się w klasycznej saunie suchej.

Oferowanie usług skierowanych do większej grupy odbiorców to jedynie korzyść dla inwestora. Wyposażenie strefy Wellness w urządzenia spełniające różne funkcje jest również przez klienta odbierane jako zaleta obiektu – oprócz możliwości relaksu, odprężenia, pozytywnego wpływu na organizm oferuje mu się rzecz najważniejszą – możliwość wyboru.

Najważniejsze, aby klient powrócił

Normalne jest to, że każdy nowo otwarty kompleks w początkowej fazie funkcjonowania skupia wzmożoną liczbę odwiedzających. Dużą rolę odgrywa tu zwyczajnie ludzka ciekawość oraz liczne promocje przygotowane właśnie na otwarcie obiektu. O wiele trudniej jest utrzymać liczbę klientów na stałym poziomie, zatrzymać ich przy sobie.

Bardzo istotnym elementem, na który należy zwrócić uwagę, jest kompleksowość usług i fachowa, znająca się na rzeczy obsługa. Często klientami są osoby starsze, które nie wiedzą, jak sauna oddziałuje na ich organizm. Cenna jest grupa pracowników, która poinstruuje gości, szczegółowo przedstawi każde z oferowanych rozwiązań i zaproponuje odpowiednią formę zabiegu.

Bardzo ważną, jeśli nie najważniejszą sprawą jest stan urządzeń pracujących w pływalni. Należy pamiętać o regularnych przeglądach i serwisach, ponieważ brak reakcji na niewielką usterkę może skutkować poważną awarią. Dbałość o właściwe funkcjonowanie obiektu to dbałość o klienta. Jeśli gość czuje, że jest doceniany przez pracowników obiektu, że czuwają oni nad jego komfortem, udając się ponownie na basen, dokona właściwego wyboru.

Klafs Sp. z o.o.
Bagatelka 2
62-320 Miłosław
tel.: 61 438 39 20
faks: 61 438 39 29
info@klafs.pl
www.klafs.pl

 

TEKST | Magdalena Sławska
FOTO | Archiwum Firmy