Reklama

Siłownia w obiekcie – sprostać budżetowi

sil-02910

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat rynek szeroko pojętej rekreacji bardzo się w Polsce rozwinął. Jakkolwiek pod koniec lat 90. siłownie i kluby fitness były finansowane prawie wyłącznie z prywatnych środków indywidualnych inwestorów, to z biegiem czasu zaczęły tworzyć się sieci klubów.

Kiedy polski rynek fitness eksplodował, nie umknęło to uwadze potężnych, międzynarodowych sieci, które szczególnie w największych ośrodkach miejskich zaczęły otwierać kluby wielkopowierzchniowe.

Zjawisko zainteresowania aktywnością fizyczną w Polsce dawno już wykroczyło poza sekcje sportowe/treningowe i warto wykorzystać tę tendencję jako dodatkowe źródło dochodu.

Rosnące potrzeby i ograniczony budżet

Ośrodki sportu i rekreacji są postrzegane przez nieco inny pryzmat – statutowo odpowiadają za krzewienie kultury fizycznej, propagują sport i aktywny tryb życia, otwierając się na każdego użytkownika. W ostatnim czasie wiele ośrodków zyskało nową postać – są duże, nowoczesne, posiadają zaplecze treningowe, pływalnie, boiska. Nie muszą nerwowo reagować na ruchy rynku komercyjnego. Są niezależne i same organizują przestrzeń każdej ze stref. Jedne realizują zadania, podpisując umowy z ajentami, inne pozostają samodzielne i próbują radzić sobie we własnym zakresie.

Potencjał ośrodków jest ogromny. Tworzą go:

  • stosunkowo niskie ceny karnetu,
  • możliwość pojedynczych wejść,
  • dostępność dla szerokiego grona odbiorców i różnych grup docelowych,
  • rozpoznawalna marka i stabilna pozycja,
  • kompleksowość i różnorodność usług,
  • rozbudowana infrastruktura towarzysząca.

Często jednak budżety przeznaczone na rozbudowę, rewitalizację czy stworzenie od podstaw strefy przeznaczonej na siłownię bądź fitness są odwrotnie proporcjonalne do założeń i chęci kadry zarządzającej…

Jak rozsądnie wydać przyznane lub zdobyte środki?

Zakup profesjonalnych, certyfikowanych, komercyjnych urządzeń oznacza ogromne koszty z punktu widzenia każdego budżetu. Z drugiej strony oszczędność na zakupie urządzeń z segmentu tych do użytku tzw. light commercial czy domowego jest pozorna, ponieważ jest to sprzęt nienadający się do intensywnej eksploatacji.

Podnoszenie atrakcyjności nie musi oznaczać rewolucji i wymiany całości wyposażenia. Każda zmiana czy udogodnienie odbije się szerokim, pozytywnym echem. Inwestycja w wyposażenie może odbywać się etapami, po kilka urządzeń – w odpowiedzi na potrzeby klientów czy możliwości budżetowe.

Mądrą alternatywą dla nowych, komercyjnych urządzeń jest sprzęt po regeneracji, odnowiony i z gwarancją. Koszty zakupu są nieporównywalnie mniejsze – bez straty na jakości. Zazwyczaj stanowią one około 40–65% wartości urządzeń fabrycznie nowych tej samej klasy.

Poniżej przedstawione zostały przykładowe projekty zagospodarowania siłowni w oparciu o:

  • różną wysokość budżetu,
  • urządzenia po pełnej regeneracji z 12-miesięczną gwarancją.

 

Powierzchnia: 90 m2, 15 urządzeń w strefie cardio, 3 maszyny siłowe i strefa do treningu funkcjonalnego. Koszt całości: 145 000 zł netto.

sil-0291

Powierzchnia: 90 m2, kompletne wyposażenie siłowni (cardio + maszyny siłowe + wolne ciężary). Koszt całości: 71 000 zł netto.

sil-0292

Oraz kilka realizacji:

sil-0293

 

Aby uwzględnić zarówno możliwości inwestora, jak i potrzeby użytkownika, zapewniamy bezpłatne konsultacje na każdym etapie realizacji zamówienia. W znaczący sposób wpływa to na oszczędność czasu i środków. Doradzamy, jak prowadzić projekt pod kątem rozwiązań budowlanych/architektonicznych. Szkolimy również kadrę odpowiedzialną za obsługę klientów odwiedzających siłownię.

GP Koncept Sp. z o.o.

ul. Orna 3A,

85-356 Bydgoszcz

www.gpkoncept.pl

biuro@gpkoncept.pl

tel. kom.: 603 40 20 40

Magazyn Konarzewo k. Poznania ul. Kościelna 98

 

TEKST | Paweł Gudaczewski

FOTO | Archiwum GP Koncept