Dzisiaj nie ma chyba obiektu rekreacyjno-sportowego, który mógłby bez większego wysiłku zarządzających funkcjonować bez Elektronicznego Systemu Obsługi Klienta (ESOK). Przy przepływie tak wielu informacji, łączeniu ich i wyciąganiu odpowiednich wniosków byłoby to na pewno bardzo trudne. Nie dość, że użytkownicy obiektów nieposiadających systemu ESOK nie są w stanie w stu procentach zapewnić szczelności rozliczeń, to jeszcze brakuje im narzędzi marketingowych do szybkiego i sprawnego zarządzania obiektem. W obu przypadkach straty te można przeliczyć na konkretne pieniądze, które jakże trudno wypracować na obiektach basenowych.
Czym jest Elektroniczny System Obsługi Klienta
Elektroniczny System Obsługi Klienta umożliwia zarządzanie obiektem pod względem kontroli dostępu, elektronicznej obsługi klienta, naliczania opłat i biletowania za pomocą jednego systemu. Nowoczesne systemy ESOK nie są już jedynie systemami kontroli i szczelnego rozliczania pobytu klienta na basenie, ale narzędziami do marketingu i sprzedaży. Duża konkurencja na rynku obiektów rekreacyjnych, zróżnicowanie pod względem sprzedawanych usług oraz konieczność wyjścia do klienta sprawiły, że systemy ESOK stały się standardowym rozwiązaniem na basenach.
WIĘCEJ W MAGAZYNIE „PŁYWALNIE I BASENY” NR 16
TEKST | Jacek Leśniak
FOTO | Archiwum Firmy B.A.S.E.