Reklama

wSPAniały styl – czyli dobry sposób na innowacyjność

Planuję SPA przy basenie, ale zupełnie nie wiem, od czego zacząć. Wiem tylko, że moje SPA ma być wyposażone w saunę, łaźnię parową, natryski i część, w której klienci będą mogli odpocząć – nad takim problemem często zastanawiają się inwestorzy. Dla specjalisty ds. SPA jest to bardzo dobry punkt zaczepienia – ważne jest, żeby inwestorzy wiedzieli, jakie obszary powinno posiadać ich SPA. Powodem ich wątpliwości jest to, że temat publicznych zespołów saunowo-łaźniowych, kompleksów i stref SPA & wellness, w szczególności w kompleksach basenowych i aquaparkach, jest zagadnieniem dość nowym, dlatego bardzo istotnym elementem jest podjęcie rozważnej decyzji, z kim chcemy obrać kurs na sukces.

Czym jest innowacyjność

Ciągły rozwój branży i nasycenie rynku towarami nie najlepszej jakości pozwala wyodrębnić producentów SPA, którzy dostarczają rozwiązania z pierwszej ligii, speł-niające kryteria innowacyjności. Ze strony inwestorów pojawia się wówczas pytanie: „W jaki sposób planowane lub już funkcjonujące SPA spełnia kryteria innowacyjności lub, krótko mówiąc, kiedy jest innowacyjne?”. Odpowiedź nie zawsze jest prosta. Tak naprawdę każde SPA jest innowacyjne ze względu na swój niepowtarzalny, indywidualny charakter. Jednak to nie wszystko. Zastanówmy się nad definicją innowacyjności. Pojęcie to jest powszechnie używane i oznacza nowy, znacząco ulepszony technologicznie produkt, usługę lub działanie. Można stwierdzić, że innowacyjność jest bardzo ważnym elementem konkurowania na rynku, a innowacyjność produktowa w zakresie stref SPA & wellness znacząco wpływa na konkurencyjność i atrakcyjność obiektów. A to już tylko czysty zysk dla operatora. Jak rzadko który, temat SPA ma obecnie dobrą koniunkturę. Wzrost odpowiedzialności człowieka za własne zdrowie i samopoczucie sprawia, że obiekty SPA, aquaparki, termy i ośrodki odnowy biologicznej stają się częścią codziennego życia. Celem specjalistów ds. SPA jest wypracowanie innowacji produktowych i światowych nowości na potrzeby obiektów SPA & wellness. Wiele projektów realizowanych przez wiodące firmy branży wellness odbywa się we współpracy z technicznymi instytutami lub działami rozwoju produktu, dzięki którym wspólnie opracowywane są przyszłościowe produkty i koncepcje w dziedzinie saun i wellness.

Najważniejsze elementy projektu

Bardzo ważnym elementem jest profesjonalne doradztwo i kompleksowa oferta. Zanim gotowy plan wymarzonej strefy wellness zostanie zrealizowany, musi być poprzedzony profesjonalnym doradztwem. Ten element całego projektu pozwala na wyeliminowanie obszarów, które niedoświadczonym inwestorom mogłyby generować straty. A przecież w dobie rosnących wymagań i oczekiwań klientów chcemy, by nasze SPA było nie tylko niepowtarzalne i charakterystyczne, lecz także przynosiło ten najważniejszy, wymierny efekt finansowy. Przemyślane inwestycje w innowacyjne rozwiązania są kluczem do sukcesu we wSPAniałym stylu.

 

TEKST | Grzegorz Szymkowski
FOTO | Archiwum Firmy Klafs